donderdag 7 augustus 2014

The Fault In Our Stars & nog wat andere gedachten

hii ツ

heb ik jullie ooit verteld hoe verslaafd ik ben aan films en TV - series? denk het niet. nou dan vertel ik het jullie nu, ik ben verslaafd aan TV - series en films. ik ben net terug van de film, The Fault In Our Stars. ken je vast wel, toch? of Een Weeffout In Onze Sterren. Nederlandse versie.












nou en ik moest huilen, yep, ik moest huilen. oké ik zal toegeven, ik huil wel vaker om een film. het is geen verassing ofzo. mijn probleem met films en boeken is dat ik me helemaal in leef in de persoon. ik voel zeg maar de pijn die zij voelen. nou ja, de personage. niet de persoon die diegene speelt dan. je snapt me wel. als je de film nog niet hebt gezien, of het boek nog niet hebt gelezen, of alle twee nog niet, ik raad het je aan. echt, het is echt prachtig. zelfs de mensen die niet zo snel iets "voelen" bij een boek of film, vinden dit mooi. en als dat niet zo is, zou ik graag willen weten waarom. en niet omdat ik dan kan denken van "wow jij bent vaag" maar omdat ik daar van leer. het is leuk om de mening van mensen te horen, als ze het maar goed formuleren en er geen beledigingen bij maken. daarom probeer ik ook zo vaak mogelijk te zeggen "ik vind ..." want dan val je namelijk niet iemand aan door te zeggen "nee, het is ..."

stel je vind iets echt niet lekker en iemand anders zegt
"ik vind het echt superlekker!"
en jij reageert met
"nee gadver, het is zó vies"

dan kun je een eeuwen lang durende discussie gaan voeren, maar jullie komen er toch niet uit! dus als je het nou zo doet

iemand: "ik vind het echt superlekker!"
jij: "nee, ik vind het echt zó vies! gadver"

is het natuurlijk alsnog niet leuk voor die ander, maar als ze er dan tegen in gaan kan je in elk geval zeggen
"ja, dat kan wel. maar ik vind het echt niet lekker."

en daar kan niemand tegen in gaan, want jij vind het. en het is niet dat iemand dat opeens kan veranderen. en tja, iedereen heeft een andere smaak en een andere mening. en het is nooit fout, als je namelijk iets vind dan is dat gewoon zo. niemand kan daar iets aan veranderen, het is jouw mening. en meningen zijn nooit fout.


ik heb eigenlijk geen idee of jullie hier iets aan hebben, maar ja, ik ben denk ik een beetje filosofisch aangelegd en een beetje diepzinnig soms. of jullie vinden gewoon dat ik maar wat zeg, dat kan natuurlijk ook.


nou ja,

liefs, slaap lekker alvast

kus,
Nell ☯

Geen opmerkingen:

Een reactie posten