vrijdag 29 augustus 2014

vandaag? vandaag.

hi allemaal,

jullie snappen waarschijnlijk de titel niet, maar misschien wel als ik het verhaal van vandaag vertel. misschien dan nog steeds niet..


vanmorgen moest ik extra vroeg opstaan en extra vroeg weg omdat ik de dag ervoor mijn Nederlands niet gemaakt had en toen moest ik dus een half uur eerder melden. ik had er echt totaal geen zin in, en natuurlijk was ik weer bijna te laat. op weg naar school merkte ik op dat de blaadjes aan de bomen al aan het verkleuren waren :O
toen ik op school was, het is echt heel eng om het schoolplein op te fietsen en dat er gewoon geen enkele fiets staat, en ik me had aangemeld haalde ik de boeken die ik nodig had uit mijn kluisje. ik ging onderuitgezakt tegen een muur aanzitten, wel op een bankje, en ik pakte mijn oortjes. aangezien ik geen 3G/4G heb, en het internet op school pas rond 8 uur aangaat, zat ik dus een kwartier zonder internet. ohnee!! nee grapje hoor, overleef ik met gemak. maar goed, in plaats daarvan ging ik muziek luisteren. Arctic Monkeys om precies te zijn, ik weet overigens niet waarom ik het leuk vind, maar ik hou er van. ik zat gewoon een beetje te niksen en ondertussen stroomde de school vol. mijn broertje kwam naast me zitten en wat laten ging hij bij zijn vrienden zitten. volgens mij heb ik heel stom glimlachend zitten kijken hoe hij aan het socializen was. het was heel schattig om te zien, maar waarschijnlijk zag het er super stom uit. mijn les rooster was niet eens zo heel geweldig, eigenlijk is het nooit geweldig, maar dat doet er even niet toe. om de een of andere reden was ik super vrolijk. ik haalde een 9 voor een SO Frans en voor de rest deed ik mijn wiskunde goed en snapte ik het en ja, ik was erg vrolijk.

net, misschien een uurtje geleden was ik aan het dansen met mijn hond. ja, dat kan. mijn beste vriendin bleef eten en we hadden het heel gezellig. net, toen ik aan het kijken was hoe mijn vader idioot aan het doen was met mijn hond besefte ik opeens hoe mooi het leven eigenlijk is, laat ik het goed zeggen: hoe mooi het leven kan zijn, en ook al is het soms echt vreselijk, er zijn ook prachtige momenten. alleen die moet je maar zien. zonder enige reden voelde ik me vandaag zo gelukkig. om te zitten, luisterend naar mijn favoriete band op het moment. kijkend naar mijn kleine broertje die ik voor geen goud wil missen. of terwijl ik luister naar de verhalen van mijn vader op het werk en om te zien hoe hij met de hond aan het spelen is. of dat mijn moeder thee voor mij maakt.

die kleine dingen waar ik nooit waarde aan hechte, die kunnen echt prachtig zijn. als je gewoon al je aandacht daar op vestigt is het zo mooi. ik weet nog dat ik vorig jaar nooit genoot van dat soort dingen, alles was twijfelachtig voor me. ik ben zo blij dat het nu goed gaat met mij. ik ken mensen die zoveel voor me betekenen, die me zoveel liefde geven en me zoveel gunnen. mensen die me aan het lachen maken zonder echt hun best te doen. en als je je bedenkt dat je dat allemaal hebt, dan besef je dat je best gelukkig bent. overigens is dat heel lastig om te doen als je depressief bent, eigenlijk is het dan helemaal onmogelijk. je ziet namelijk niet het mooie in dingen. en ik denk dat ik daarom zoveel waarde hecht aan 29 Augustus 2014. mooie datum ook overigens.
het begon zo stom, maar werd eigenlijk superleuk! vandaar de titel "vandaag? vandaag." want ook al was het maar een normale doordeweekse dag, voor mij was het een speciale.

liefs,

Nell ✿

Geen opmerkingen:

Een reactie posten